Dagens sorgeÀmne
-
Göran Ekman
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Merlo 40-7 .merlo 28-7evt.
NH7840. Cat 301.8C - Ort: Huddungeby vÀstra Uppland

Re: Dagens sorgeÀmne
Var dÀr pÄ Elmia lördag söndag mÄndag. NÄgon fylla sÄg jag inte, köer till entrén pÄ mÄndagen. Mindre trÄngt i hallarna söndag mÄndag Àn lördag.
Göran i NorrÄmyra
Göran i NorrÄmyra
TillfÀlligt pÄ banan
- GC59
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Ford 5000 med Cranab 2510 , Deutz D5206.

Ulf skrev: 10:05:24, 07-04-2026 Var in till Kil pÄ pÄskaftons eftermiddag, det var bilar (lik?) och folk (likbleka), som inte tagit sig lÀngre.
Jag hade ett Àrende norrut och det var rester av karavanen efter vÀgen.
I söndags var det inte sÄ mÄnga inne i Kil, men jag tyckte det var fler bilar i utkanterna av Kil.
Var nog bilar som skulle till Charlottenberg. Den s.k Norgeresan.
- Ulf
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Nuffield 460 -61

Jo, det var det. En del kom mer eller mindre lÄngt. En del inte ens till start...
Kommer du med problem, eller Àr du en del av det?
- Robert T
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: E60

Jo kön pÄ mÄndagen var ju nÄgra hundra meter men nÀr dom vÀl öppnade var det ju som en enkel promenad in, tror jag var inne 10:05 trots att jag stod 100 meter bak minst.Göran Ekman skrev: 14:40:22, 07-04-2026 Var dÀr pÄ Elmia lördag söndag mÄndag. NÄgon fylla sÄg jag inte, köer till entrén pÄ mÄndagen. Mindre trÄngt i hallarna söndag mÄndag Àn lördag.
Göran i NorrÄmyra
-
Göran Ekman
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Merlo 40-7 .merlo 28-7evt.
NH7840. Cat 301.8C - Ort: Huddungeby vÀstra Uppland

Det stora problemet för mig i helgen var att ta mig frÄn den södra entrén till hotellet pÄ andra sidan gatan det blÄste motvind , har aldrig varit med om nÄgot liknande .
Göran i NorrÄmyra
Göran i NorrÄmyra
TillfÀlligt pÄ banan
- Volvot24
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Volvo T24, Polaris Widetrak

.
Sorg vete tusan. Men krÄngel alikvel.
Började röka Àlgkött i ett elektriskt rökskÄp med tvÄ grillgafflar/koltÀndare och en flÀkt.
Började halv sju och matade in rökspÄn och eneris allt eftersom.
Tempen i köttet steg under dagen. Vid 17-tiden löste sÀkring och jordfelsbrytaren ut. Snabb felsökning... FlÀkten hade mekanisk havererat. Köttet 59 grader.
PÄ med varmluftsugnen. Laddade i köttet i tvÄ höjder pÄ galler och panna lÀngst ned, som samlade upp vÀtska.
I med tre termometrar.
Plockade ur bitar nÀr tempen blev 65. Blev 8 - 10 kg fÀrdigrökt.
Pust...
FÄr stÄ ute i natt. Vacuumpackar det mesta i morgon

Sorg vete tusan. Men krÄngel alikvel.
Började röka Àlgkött i ett elektriskt rökskÄp med tvÄ grillgafflar/koltÀndare och en flÀkt.
Började halv sju och matade in rökspÄn och eneris allt eftersom.
Tempen i köttet steg under dagen. Vid 17-tiden löste sÀkring och jordfelsbrytaren ut. Snabb felsökning... FlÀkten hade mekanisk havererat. Köttet 59 grader.
PÄ med varmluftsugnen. Laddade i köttet i tvÄ höjder pÄ galler och panna lÀngst ned, som samlade upp vÀtska.
I med tre termometrar.
Plockade ur bitar nÀr tempen blev 65. Blev 8 - 10 kg fÀrdigrökt.
Pust...
FÄr stÄ ute i natt. Vacuumpackar det mesta i morgon

Senast redigerad av Volvot24 den 20:55:37, 07-04-2026, redigerad totalt 3 gÄnger.
Det gÄr upp, det gÄr ned, pÄ havet...
- Volvot24
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen

Diabetes 2, Tia och liten stroke, Ä sÄ nÄt jag inte minns.
4 veckors morgonmedicin.. sÄ ska det vara kvÀllsmediciner och en liten dos insulin.

Utan dessa sÄ blir jag tydligen kortlivad sÀger de.
Det vete tusan.
4 veckors morgonmedicin.. sÄ ska det vara kvÀllsmediciner och en liten dos insulin.

Utan dessa sÄ blir jag tydligen kortlivad sÀger de.
Det vete tusan.
Senast redigerad av Volvot24 den 20:53:01, 07-04-2026, redigerad totalt 2 gÄnger.
- Ulf
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen

Rosa Àr vÀl clopidrogel, eller vad den heter. Den vita, i samma storlek Àr vÀl jardiance, rund större vit Àr vÀl metformin.
Tycker jag mig kÀnna igen.
Laddar jag dosetten sÄ har jag 70 tabletter, som standard. Till det kommer 14 vitamin och 14 magnesium. Det Àr för tvÄ veckor.
DÄ jag bara tar morgon och kvÀll sÄ rÀcker en dosett 14 dagar, jag har tvÄ dosetter...
SÄ fyra veckor Àr bara att dubbla, 196 tabletter, oj...
Tycker jag mig kÀnna igen.
Laddar jag dosetten sÄ har jag 70 tabletter, som standard. Till det kommer 14 vitamin och 14 magnesium. Det Àr för tvÄ veckor.
DÄ jag bara tar morgon och kvÀll sÄ rÀcker en dosett 14 dagar, jag har tvÄ dosetter...
SÄ fyra veckor Àr bara att dubbla, 196 tabletter, oj...
- Holger
- Webmaster

- AnvÀndarens egna Àmnen
- ExpertomrÄde: Drift av forum

Jobbigt just nu
SvÀrfar fick nytt knÀ för tio dagar sedan, befinner sig pÄ rehabilitering.
SvÀgerskan klagade i mÄndags över huvudvÀrk, föll av stolen och hade tvÄ aneurysmer (huvudet och magen) som operarerades direkt, nu Àr hon 20 dagar pÄ intensivavdelningen och reagerar hittills inte pÄ besök.
Dottern kom hem frÄn Teneriffa i mÄndags, landade i Hamburg och berÀttade först nÀr hon var hemma att hon hade stora problem med blodtrycket hela förra veckan och fick behandlas pÄ flyget hemÄt (tre olika lÀkare ombord) och togs emot av ambulanspersonal pÄ flygfÀltet som kollade upp henne innan hon fick Äka hem till Hannover. Piloten hade meddelat alla ombord att han flyger lite fortare (anlÀnde ca 20 minuter tidigare) och landar lite hastigare Àn vanligt sÄ att dottern fÄr hjÀlp asap. Jösses! Planet var fullt och hon fick ligga lÀngst bak och fick dricka och mat hela vÀgen.
Hon hade tydligen haft problem med blodtrycket hela veckan.
IkvÀll var det sÄ illa att vi Äkte till sjukhuset med henne. Hon togs emot av tre mycket snÀlla unga sköterskor som genast tog hand om henne. Det var otroligt nog ganska tomt pÄ akuten.
Nu Àr hon dÀr och de gör diverse tester och mÀtningar och ger henne infusioner, fÄr se om vi kan hÀmta hem henne ikvÀll eller om hon blir kvar dÀr över natten.
SvÀrfar fick nytt knÀ för tio dagar sedan, befinner sig pÄ rehabilitering.
SvÀgerskan klagade i mÄndags över huvudvÀrk, föll av stolen och hade tvÄ aneurysmer (huvudet och magen) som operarerades direkt, nu Àr hon 20 dagar pÄ intensivavdelningen och reagerar hittills inte pÄ besök.
Dottern kom hem frÄn Teneriffa i mÄndags, landade i Hamburg och berÀttade först nÀr hon var hemma att hon hade stora problem med blodtrycket hela förra veckan och fick behandlas pÄ flyget hemÄt (tre olika lÀkare ombord) och togs emot av ambulanspersonal pÄ flygfÀltet som kollade upp henne innan hon fick Äka hem till Hannover. Piloten hade meddelat alla ombord att han flyger lite fortare (anlÀnde ca 20 minuter tidigare) och landar lite hastigare Àn vanligt sÄ att dottern fÄr hjÀlp asap. Jösses! Planet var fullt och hon fick ligga lÀngst bak och fick dricka och mat hela vÀgen.
Hon hade tydligen haft problem med blodtrycket hela veckan.
IkvÀll var det sÄ illa att vi Äkte till sjukhuset med henne. Hon togs emot av tre mycket snÀlla unga sköterskor som genast tog hand om henne. Det var otroligt nog ganska tomt pÄ akuten.
Nu Àr hon dÀr och de gör diverse tester och mÀtningar och ger henne infusioner, fÄr se om vi kan hÀmta hem henne ikvÀll eller om hon blir kvar dÀr över natten.
Senast redigerad av Holger den 19:20:37, 08-04-2026, redigerad totalt 2 gÄnger.
- Volvot24
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen

.
Herrejösses. Hoppas verkligen att de kan vrida allt till det bÀttre.
Lider med Er.
/ Toni
Herrejösses. Hoppas verkligen att de kan vrida allt till det bÀttre.
Lider med Er.
/ Toni
Senast redigerad av Volvot24 den 20:10:47, 08-04-2026, redigerad totalt 1 gÄng.
- Holger
- Webmaster

- AnvÀndarens egna Àmnen

Tack Toni! Tack allihopa!
De gör en mĂ€ngd undersökningar just nu och hon ska stanna kvar pĂ„ sjukhuset över natt. Ăr inget allvarligt. Det kĂ€nns Ă€ndĂ„ bra att de har koll.
Och svÀgerskan reagerade ikvÀll och log och sa nÄgra ord. SÄ det ser ut som om det gÄr som det ska.
De gör en mĂ€ngd undersökningar just nu och hon ska stanna kvar pĂ„ sjukhuset över natt. Ăr inget allvarligt. Det kĂ€nns Ă€ndĂ„ bra att de har koll.
Och svÀgerskan reagerade ikvÀll och log och sa nÄgra ord. SÄ det ser ut som om det gÄr som det ska.
Senast redigerad av Holger den 22:43:06, 08-04-2026, redigerad totalt 2 gÄnger.
- Ulf
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen

NÀr elÀnde hÀnder sÄ Àr det sÀllan ensamt, vÀldigt sÀllan...
Ta god hand om er!
Ta god hand om er!
- igelkottar
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Gutbrod 1050 TrÀdgÄrdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.

Sympati

- GC59
- Fler Àn 500 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Maskin: Ford 5000 med Cranab 2510 , Deutz D5206.

Hur gÄr det för dina nÀra och kÀra Holger ?
- Holger
- Webmaster

- AnvÀndarens egna Àmnen

Tack för att du frÄgar
Vi var precis pÄ besök hos dottern i sjukhuset och Ät frukost med henne.
DÄ kom cheflÀkaren in och berÀttade att labbet ringt och meddelat att de har indikatorer för körtelfeber. Han ville inte lÀgga fast till 100% tills det kommer skriftligt imorron.
Men det skulle betyda att hon kan komma hem i början av veckan. Vi Àr vÀldigt lÀttade!
Som 21-Ă„ring lĂ„g hon bland 90-100-Ă„ringar, delvis dementa, som tĂ€nde ljuset och âmöblerade om rummetâ mitt i natten. Hon fick ingen sömn alls.
SÄ vi bokade enkelrum och cheflÀkar-behandling i fredags. Nu fÄr hon lite lyx som mycket bÀttre mat och lugn och ro i sjukhuset. Dessutom kommer kompetent lÀkare in nÄgra gÄnger om dagen och pratar med henne.
Allt detta hjÀlper mÀrkbart
Kan sÀga att frugan ÀndÄ var helt förtvivlad av oro igÄr kvÀll och nu mÄr hon betydligt bÀttre!
SvÀgerskan Àr pÄ lÄngsam bÀttringsvÀg, men nÀrminnet funkar för nÀrvarande inte alls. Vi fÄr inte sÄ mycket information eftersom svÄgern och barnen lÀgger mycket energi och Àr helt slut.
Vi var precis pÄ besök hos dottern i sjukhuset och Ät frukost med henne.
DÄ kom cheflÀkaren in och berÀttade att labbet ringt och meddelat att de har indikatorer för körtelfeber. Han ville inte lÀgga fast till 100% tills det kommer skriftligt imorron.
Men det skulle betyda att hon kan komma hem i början av veckan. Vi Àr vÀldigt lÀttade!
Som 21-Ă„ring lĂ„g hon bland 90-100-Ă„ringar, delvis dementa, som tĂ€nde ljuset och âmöblerade om rummetâ mitt i natten. Hon fick ingen sömn alls.
SÄ vi bokade enkelrum och cheflÀkar-behandling i fredags. Nu fÄr hon lite lyx som mycket bÀttre mat och lugn och ro i sjukhuset. Dessutom kommer kompetent lÀkare in nÄgra gÄnger om dagen och pratar med henne.
Allt detta hjÀlper mÀrkbart
Kan sÀga att frugan ÀndÄ var helt förtvivlad av oro igÄr kvÀll och nu mÄr hon betydligt bÀttre!
SvÀgerskan Àr pÄ lÄngsam bÀttringsvÀg, men nÀrminnet funkar för nÀrvarande inte alls. Vi fÄr inte sÄ mycket information eftersom svÄgern och barnen lÀgger mycket energi och Àr helt slut.