GP hade en artikel som sade att:"det kryllar av kantareller i skogarna runt Göteborg" så jag tyckte det var dags för nytt försök. Startade min hoj men efter 500 meter tvärdog motorn

Fick knuffa tillbaka den till garaget, lite uppför så tungt! Så tog min 15 års moppe istället, inte varit i gång sedan förra hösten men startade fint och iväg, kom åter 500 meter sedan dog den motorn också. Åtminstone lättare att knuffa hem...Troligen skit i förgasaren men hade inte tid att felsöka. Två veteran mopeder till i garaget är i teorin startklara men saknade bensin så jag gav upp och tog bilen, svamp ville jag ha.
Så iväg med bilen, lite svettig efter släpat hem två hjulningarna, nu ville jag inte gå allt för lång transport sträcka för att komma till mina svamp ställen så plan B var att köra runt och ta bakvägen dit. Men när jag kom till den vägen var det stopp. En ny uppsatt vägbom! Fanns inte i våras så en överraskning. Inget gick min väg denna dag så jag parkerade där och traskade ut i en okänd skog där jag inte visste var det skulle kunna finnas några Kantareller.
Ingen bra start, hittade bara tv små och terrängen var inte lovande försökte på andra sidan vägen i stället, bättre skog där för svamp. Var beredd att ge upp när första kantarellerna dök upp, och fins det några så finns det nog mera i omgivningen så jag fortsatte och hittade fler och fler ställen med kantareller. Så fick ett kilo och gav mig av hemåt nöjd till slut. En sak som slog mig var att det inte fanns några spår av vildsvin i denna skog, min vanliga jaktmark är ju totalt upp bökat av dem. Men åt stekta kantareller till grillat och det var nog de godaste kantareller jag ätit

Återstår felsökning i garaget och få hem lite bensin och tvåtakts olja.