Hade gnista på stiftet men fick inte fram någon bensin till motorn. Startade dock om man "snapsade" motorn, så jag hade hopp. La den gamla förgasaren och tanken i utlraljudstvätten i bensin. Körde nog en timma, mycket av färgen kom lös...
Tyvärr så släppte inte smutsen i de båda nätsilarna som går ner i tanken. Fyllde jag den övre behållaren för hand kunde jag precis få motorn till att gå, men inte mer.
Tittade på vad reservdelar skulle kosta, men de var mycket dyrare än en komplett piratförgasare, så en sådan inhandlades. Skulle vara kompatibel med den som satt på min motor, men tyvärr så var anslutningen för vevhusventilationen felplacerad så den går inte att ansluta. Men i övrigt går motorn nu.
Tyvärr är den nya choken också dumt gjord, så jag tänkte plocka över reservdelarna från den nya för att renovera den gamla. Men frågan är hur jag lossar plasthållaren med bränslefiltret från det långa röret? Som synes har jag lyckats få loss plåtklämman runt denna, men ska jag värma plasten för att få den över kragen på röret? Eller något annat knep?
Andra tips och trix mottages också tacksamt, jag brukar inte skruva småmotorer.