Tror på biologisk mångfald i trädgården, det gillar fjärilarna.
Satt 11st i den här blomman .

Göran i Norråmyra

Han har alltså suttit ett halvår redan.

Dömd och friad samma dag? Alltså redan avtjänat sitt straff när domen faller?Nickebonne skrev: 22:09:02, 05-07-2026Han har alltså suttit ett halvår redan.
Säger väl lite om vad straffet kan bli.

Kanske, annars kan väl tidningen Lantmannen göra ett fjäskigt reportage om hur mysigt han har det på Tidaholmsanstalten o hur uppskattad han är av plitarna.e_pettersson skrev: 12:57:09, 06-07-2026Dömd och friad samma dag? Alltså redan avtjänat sitt straff när domen faller?Nickebonne skrev: 22:09:02, 05-07-2026Han har alltså suttit ett halvår redan.
Säger väl lite om vad straffet kan bli.

Det är väl snart dax, brukar drösa ganska tidigt.e_pettersson skrev: 16:38:20, 11-07-2026 Har man smala hjul på tröskan kan man tröska havren som både är högre och mognar tidigare först![]()

Billigt är det knappast… Axan tror jag ligger i intervallet 4,50-5kr/kg sist jag frågade.e_pettersson skrev: 22:49:33, 14-07-2026 Hur ser det ut nu, gödning och utsäde tex inför kommande år. Kostar det något?
Jag har inte kollat med en enda aktör så vet faktiskt inte om det är 2 eller 8 kr /kg för säg axan...?
Förra året ville dom ha typ 6kr/kg för utsäde?
Bli medlem / Logga in