Betala på amazon

Diskutera allt som har med ekonomiska teman att göra här, t.ex diskutera timpriser, pris på trailertransporter, pris på besiktning, pris på försäkringar, företagsformer etc
toker
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen

Re: Betala på amazon

Inlägg av toker »

Allt skickas inte från Amazons anläggningar många prylar jag köpt skickas direkt från säljaren och många saker är fraktfria utan att köpa till prime.
AN
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
Sverige

Inlägg av AN  (trådstartaren) »

Är swish-alternativt helt borta nu?
Kan man se i checkout vad varje grej har för frakt. Plockade ihop lite grejor, Men blev enormt dyr frakt. Alla grejor kanske har sin egen frakt, och ingen fraktrabatt när man köper flera produkter?
Nu fastnar jag i checkout, och varken faktura eller swisch verkar finnas som alternativ längre. Kommer nog inte vidare förrän jag knappt in kontokortet.
I bland funderar jag på varför jag använder amazon, har nog blivit irriterad varje gång jag handlat.
Användarens profilbild
Dexxas
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
Maskin: Ford 5000 Bonntraktor

Bärgarbandvagn byggd av en BV 202
VolvoValp L3314 -68
Abene VHF 3
ÖRN SK
Sverige

Inlägg av Dexxas »

Handlat på Amazon i flera år,aldrig haft problem med att betala med kortet.
De gånger nått har strulat har deras kundtjänst löst problemet direkt,dom ringer upp inom nån minut när man begärt ett samtal och alltid talat svenska.
Fakturor finns att ladda ned om dom behövs i bokföring el.dyl.
Är nöjd med servicen.....Betalar 69 kronor månaden som Prime kund,men har obegränsad fri snabb frakt.
Pensionär... Världens farligaste jobb... Ingen har överlevt.
toker
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen

Inlägg av toker »

Brukar vara fri frakt om man kommer upp i lite över 300 kr och jag väljer endera månadsfaktura eller swish väljer jag månadsfaktura går jag ofta in och betalar den bara grejerna blivit levererade. Vet inte hur det funkar men alltid när jag köpt nått som jag ska ha på firman kan man ladda ner en faktura med moms på oavsett vart man köpt ifrån. Handlade i går tror jag det var och då fanns swish kvar i alla fall och jag väljer att inte bli prime kund varje gång.
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15
Sverige

Inlägg av Ivar Risslén »

Jag har betalat in ett årsabonnemang på Prime så det är smidigt att handla så länge man håller sig till saker som har frifrakt. Det finns saker som har frakttillägg som kan vara ganska höga men de sakerna försöker jag handla på andra ställen.
Errare humanum est
AN
Fler än 500 inlägg
Användarens egna ämnen
Sverige

Inlägg av AN  (trådstartaren) »

Tackar. Började om, då kom jag in på svenska sidan verkar det som. Började handla på nytt, då kom swish och faktura alternativet fram. Gratis frakt också. :smile: Pulsen gick ned iaf. :snow: Provade ju först med nån kundtjänst, eller chatt bot kanske det heter. Svarade iaf på allt jag inte frågade om. :aaargh:
Visa alla inlägg på en sida
  • Bli medlem - Logga in
  • Du måste vara medlem för att ställa frågor och delta i diskussionerna.

Bli medlem / Logga in

Bli medlem

Bli medlem för att ställa frågor och delta i diskussionerna.

Bli medlem

Logga in

Du är redan medlem? Klicka här för att logga in

Logga in

Återgå till "Ekonomi, handel, import/export"