I'm looking for information or documentation for an older AB TICO K-54 hydraulic cable crane. I recently acquired one mounted on an old service truck in Canada. The identification plate is unfortunately missing/weathered, but after comparing dimensions, construction and period literature, it appears to be a K-54.
It has the straight manually telescoping boom, hydraulic rotation and integral cable winch.
I'm particularly looking for any:
Parts catalogues / exploded diagrams
Service or workshop manuals
Operator manuals
Hydraulic schematics
Load charts
Old TICO brochures
Information on the K-54
Even documentation for related early TICO cable cranes would be useful, as I'm trying to identify the winch, slew and hydraulic components.
I can provide detailed photos, casting numbers and measurements.
Any information would be greatly appreciated. Thanks from Canada!
(Hej allihopa,
Jag söker information eller dokumentation om en äldre AB TICO K-54 hydraulisk vajerkran. Jag har nyligen fått tag på en som är monterad på en gammal servicebil i Kanada. Tyvärr saknas typskylten eller så är den väderskadad, men efter att ha jämfört mått, konstruktion och äldre dokumentation verkar det vara en K-54.
Den har en rak, manuellt teleskoperande bom, hydraulisk svängning och en inbyggd vajervinsch.
Jag söker särskilt efter:
- Reservdelskataloger / sprängskisser
- Service- eller verkstadshandböcker
- Instruktionsböcker
- Hydraulscheman
- Lastdiagram
- Gamla TICO-broschyrer
- Information om K-54
Även dokumentation om närbesläktade äldre TICO-vajerkranar skulle vara användbar, eftersom jag försöker identifiera vinschen, svängmekanismen och hydraulkomponenterna.
Jag kan tillhandahålla detaljerade bilder, gjutnummer och mått.
All information skulle uppskattas mycket. Tack från Kanada!)