Tack
Pete?...
Hade mkt god
kontakt med'n tills jag kommenterade hur hans fina nya
impeller klarar jobbet... möjligt han tog det personligen...
http://www.gilsonsnowblowers.com/snowparts.html#top
Tyvärr har Pete konstruerat den impellern på fel sätt
Han borde -kopierat- Gravely slungans impeller, alternativt ex., Canadiana slungornas impellrar. Verkade som Pete inte gillade konstruktiv feed-back
När jag väl hittar min manual plåtar jag av den. Hade varit bra om jag skulle kunna läsa in den till pdf-dokument istället, men mina scannrar och deras program tycks inte klara pdf-text-bild inläsning (...kan vara handhavande och kunskaps orsakad begränsning iof
)
Tack för länken till hur att plocka isär sin Gilson
Men,...
...då e de' ju "busenkelt" att plocka med slungan ju
Jag har bara skruvat på Canadiana 521 tidigare, o dess uppbyggnad av chassiet är annorlunda och överlägsen service-vänlig konstruktion - f.ö. ser jag nu att det är samma konstruktion med den knepiga krysskilen.
Min lösning på att kunna lättare byta oljan (
olja tömmes ut genom avtappningspluggen, o inget annat), Gilson glömde montera avtappningsrör el., dylikt på motorerna... Så jag tog plåten från en tvättmaskin som jag skrotade: