Vet inte om jag hittade rätt tråd men på ett ställe var det snack om 9000 spänn.
Ser ni felet förresten. Det synns knappt men det är dom yttre justerings gängorna som är tillplattade. Justerskruven med den fyrkantiga skallen verkar hel.
jörgen.ottosson skrev:......du kan inte vrida båda muttrarna ett halvvarv så du kommer på frisk gänga på glappjusteringen?
hesche skrev:Vet inte om ni refererade till mina svarvade muttrar ?
http://www.maskinisten.net/viewtopic.ph ... &&start=15
men där var ju kuggen fräsch utvändig och det var den inre jag gjorde ny...
fungerar fortfarande med loctite cylindrisk fastsättning
Sen kan ju du Magnus göra en sån där mutter med kugg nu när du har ett glänsande nytt rundmatningsbord
MekJan skrev:Mycket tålamod isf ska egentligen fräsas med spiralfräs , samtidigt som delningapparaten roterar men lyckas du tillverka en eller flera muttrar betalar jag gärna en slant om den passar i min 54.
jörgen.ottosson skrev:......du kan inte vrida båda muttrarna ett halvvarv så du kommer på frisk gänga på glappjusteringen?
mimeck skrev:....men frågan är hur långt man måste kunna justera den.
...
mimeck skrev:...
Har även funderat på att fylla igen det skadade området med nått lämpligt material och sedan slipa/svarva till rundningen. Man borde nästan kunna få till nya gängor för hand med en dremel eller liknande.
...
mimeck skrev:...
Är det mässing i muttern eller nått annat material? Är det nån som lagat nått liknande?
....
Återgå till Svarvning/fräsning/borrning/slipning
Användare som besöker denna kategori: Plomeros1 och 2 gäster