Vad det gäller blandningsprocenten så blir jag tyvärr jätteluddig då jag vid de tillfällen jag använt c-syra oftast bara åkt iväg till affären och köpt 8-10 av de större påsarna från kryddhyllan eller ÖB-s kryddpåsar med c-syra. Inte ekonomiskt utan om man inte har tur och känner någon som använder mängder med sådant (ex. bryggerier) så är nog
http://www.rostlosningen.com/ en billigare källa.
Men just nu så är jag nog inne på att fosforsyran är ett smartare val för rostborttagningen då den är både billig och lämnar ett litet rostskyddande skikt efter behandlingen. Men detta återstår för mig att testa, så där ber jag att få återkomma (ska in på Lantmanna i morgon och beställa en 25-liters dunk) sedan blir det nog att skaffa ett par 1m3 plastbehållare av den där typen som står på SJ-pall. Tänker mig en med soda och en med fosforsyra.
Vad det gäller sodan så har jag i mina tråg med kanske 20-25 liter vatten hällt i 3-4 burkar med Kaustiksoda, sedan så sköljer man noga med vatten för att skona syran från den basiska sodan.
Men som vanligt upprepar jag så folk nu inte behöver påpeka det osmidiga att doppa en snö
skopa på 4m3 eller en halv
traktor eller så i en tank så går det att använda tapetklistret!
Nu tror jag ju att jag personligen kommer att försiktigt sänka ned mina
pallgafflar och jag misstänker att även jordskopa mm passar på högkant i en sådan tank och jag bara älskar att måla rostfria saker men hatar att slipa rost och fortfarande inte få det bra...

Lycka till! /Lars