
Hade dock gärna sett att de också hade haft traditionella krokar nedanför lämmarna. Speciellt när man kör skräp. Antingen får man kroka i innan eller fälla lämmen.
En annan bra sak är att man kan ta bort hörnstolparna så man får ett helt slätt flak.

Fredrik_T skrev:Vad menar du med baxa? Menar du svänga runt för hand och hantera så kan väl knappast 50cm extra göra så mkt?
dc_lindberg skrev:tortap skrev:Det är rätt bra med lastöglor i nederkant av sidorna, exempel syns här: http://www.alutrailers.se/
Kunde inte få över bilden du länkade till, men de där två visar ju i alla fall tydligt på vad du tipsar om.
JA! Sitter det bara nedsänkta öglor så... snö, is, annan lass som täcker...
Höga lemmar har man nytta av när man kör skräp till tippen...
Transport av ris, ved, fluffig material ss isolering, osv.
Vad var höjden på standard och vad är höjden på förhöjda? (jag har bommat de uppgifterna)
Ska man köra jord, grus, sten, osv... TIPP funktion tack! Är det bara någon enstaka gång... tja... man -kan- skyffla..., men... TIPP funktion ändå tack. I det läget är den -guld- värd!
Ska släpet användas för transport av små maskiner, ss HQ Rider, o.dyl. ... tipp funktion tack! (http://www.evp.nu hade ett sånt släp - det sparade enormt med last tid och underlättade lastning och lossning så till den grad att insåg dess fulla värde ).
Men, som sagt, endast den skall använda släpet vet de krav som kommer att ställas på det och vilka behov som behöver tillgodoses
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster