Jahapp, den största glädjedödaren på bilen... den fruktansvärt sönderblästrade och knäckta kofångaren fram...
Fredagkväll plockade jag ner fronten, la upp den på bänken och började inventera skadorna på den, kikade även på plåten på bilen, som annars döljs av plasten, helt rostfritt!
Lördag gjorde jag en sen start och var i garaget först vid 12, då började jag slipa ner alla lager lack som där fanns (den var bättrad några gånger..)
Och själv är jag varken lackerare eller nån hejare på underarbete, men det är billigare och roligare än att lämna bort!
Svårt att se hur djävulskt illa den faktiskt ser ut, fanns inte nån klarlack kvar öht.
Börjar få bort det mesta, stenskotten var ner på plasten, så det var bara att ta ner det ordentligt..
8)
Hade nästan tänkt slänga och köpa en annan... Men envisheten tog överhand..
En av sprickorna sen jag tog hand om en räv förra sommren...Glasfibrat+väv i några skikt.
Listerna under lyktorna var inte heller speciellt fagra..
Spacklat, slipat och slipgrunden lagd..
Under tiden slipgrunden torkade så la jag lite färg på listerna, la igen hålen för torkaren och munstycket med...
Blev skaplig finish iallafall, 4 lager klarlack.
Nästan färdigslipat... puh..
Då hade den fått lite almandin-rot metallic.
Och en stund senare på natten, och några lager klarlack senare så blev den en del blankare..
Då var det ju resten av bilen kvar då.....