Jodå uppenbarligen är det jag som är skyldig till att köra den bamsen som visas här.
Angående styrlameller så är de flesta gröna utrustade med sju sycken per sida medan de
röd har oftast nio styck per sida. Jag kunde inte få in fler än åtta på min fast det skulle vara nio, men det går lika bra ändå. Man behöver tillverka sig ett specialverktyg för att kunna släppa spännfjädrarna och plocka bort låsknastren men det gör man enkelt utav ett kraftigt rör och en godvän som håller i detsamma. Sedan är det bara till att lossa bromsarna och dra ut hela paketet. Hit är det bus enkelt om man har lossat alla bultar till reduktionen,mao glöm ej den på insidan annars sitter den som berget. Det luriga är att få ihop hela klabbet igen. Lamellerna har en otrevlig förmåga att glida ned och klämmas sönder......
Men allt går, det tog mig och godvän ca sex timmar att byta en sida från start till körbar maskin. Undrar om inte specialröret blev kvar i verkstan...måste kolla.
Angående de i bamse kretsar så hett eftertraktade lamellpaketen som inte skall gå att få tag i så kan jag meddela att dessa tillverkas fortfarande i PERU och går alldeles utmärkt att beställa av Rydahls i Karlstad.Kostar ca 5000 kronor/sida förlamellerna men då ingår inte stålskivorna som skall vara mellan dessa. De har även bromsbanden på metervara.
Det blev rätt långt......Hoppas det är till någon hjälp.
Just de ja, det finns även instruktionsböcker att köpa på nätet, annars kolla i
traktor power. Skickade tyvärr min
sprängskiss med maskinen men ni får väl höra av er om det är något.