Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapÖvriga jordbruksmaskiner och -redskap

Spetsar brustna till kvernelad e 160-8

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera övriga jordbruksmaskiner och -redskap i detta forum

Turbodiesel

00:59:20, 16-09-2023

Du har ingen större nytta av reservdelslistan om du letar oljeläckage, de har rören uppdelade på en mängd olika sidor, beroende vad de är till, och det finns mängder av varianter beroende på utrustning. Det är först när du hittat läckan du behöver komma fram till vad du behöver köpa.

Vanligaste läckagepunkten på höger sida är en typ av snabbkopplingar mellan matarpumpen (sitter som en skiva under den stående hydraulpumpen) & hydraulfiltret, samma kopplingar till eventuell extra oljetank, om det förekommer på de små. Samt slangen mellan matarpumpen och hydraulpumpens lilla bufferttank.

Och ja, det är väldigt knepigt att leta oljeläckage på distans.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..



PeterR

07:51:25, 16-09-2023

Grattis på bemärkelsedagen Turbodiesel! :bira:

1 person gillar det här inlägget.

FÅRsCALLE

09:10:48, 16-09-2023

Ok nä klart det är svårt att leta läkage på distans lyckas ju inte hitta det när jag har den framför mig. Men får ts bort hjulet å se om man kan hitta nått. Men vid pumpen kan jag ju börja leta då. Tackar.
Har ju ingen extra oljebehållare tyvärr skulle vilja haft det då det ju är lite lite olja till dubbla kärror på denna.
Tack för tipsen.



Skickat från min SM-G715FN via Tapatalk
FÅRsCALLE Skog och Entreprenad
www.farscalle.se