Tar inte ut något i förskott men det verkar så här långt som jag lyckades lösa alla problem, klippte i går och det fungerar än så länge. Som jag skrev i trådstarten så lossnade en av bultarna i diffhuset vilken i sin tur träffade remskivan i underkant efter att ha slitit bort bygeln som ska hindra remmen att hoppa av. Fick efter en del jobb loss bulten som håller skivan på plats, den var helt fastrostad i både chassie och
låsmutter. Det undre spåret i remskivan var rejält hoptryckt eftersom diffhusbulten legat an mot undersidan av remskivan ner den var på väg ut ur diffhuset.
Efter mycket riktande fick jag spåret någorlunda ok när jag provade mig fram med remmen, får se framöver om det blev tillräckligt bra. Positivt är att lagren i remskivan är helt ok utan glapp. Bygeln som ska hindra remmen från att hoppa är spårlöst försvunnen trots mycket letande och det blev till att tillverka en ny. Nästa problem är diffhuset där gängorna är slut i diffhushalvan och drevet glappade. Bytte ut alla bultarna mot helt genomgående bultar med låsmutter i stället. Återstår att se om det fungerar, får hålla koll på det. De senaste två åren har jag bytt
batteri, alla remmar och styrwire och vill kunna ta ut några säsonger till för att få igen en del för de slantarna det kostade. Misstänker att diffen sjunger på sista versen så det är snart dags att se sig om efter något nytt.
Tack än en gång för alla tips och råd
Jörgen