Turbodiesel skrev:......Returen från grävaggregat, timmervagnar och liknande ska i i filterburken, så troligen är det uttaget till höger om toppstångsfästet du ska använda. Det bästa är dessutom om det yttre reglaget går att modifiera för konstanttryckssystem.....
Denna slang du menar?Turbodiesel skrev:För problemfri funktion ska lastarens tryckanslutning tas ut bakom prioriteringsventilen, precis framför bakaxeln (prioriterar styrningen före lastare, trepunkt & yttre hydraulik)
Byt slangen (till en med standard kortare 90-böj) som går till yttre hydraulventiler & montera ett lämpligt t-kors (JIC-gänga) där du tar ut tryck till lastaren.
Plugga lastarventilen så att den blir anpassad för konstanttryck.
Montera helst en returanpassad returfilterkopp & led in lastarreturen där.
Växellådans interna pump försörjer i första hand växellåda, snabbväxel, kraftuttag & 4-wd. Det flöde som blir över fyller på bufferttanken framför kylaren. Den oljan finns tillgänglig för hydraulpumpen, designat för att räcka till för trepunktslyften och något enklare yttre hydraulik. När hydraulpumpen används sparsamt kommer överskottsflöde från transmissionen att gå vägen genom oljekylaren. Det är transmissionskylningen som drabbas i första hand om returflödet inte få gå till avsedd plats.
Leds returflödet in vid filterburken så kommer returflödet effektivt systemet till godo, det leds då in mellan transmissionspumpen & den främre hydraulpumpen & transmissionskylaren.
50-serien (kanske även sena 3640?) har ett särskilt fristående returfilter som ansluter till hydraulpumpens matarrör, en lösning som kan kopieras om det inte går att få tag i rätt filterburk. Men det blir snart dyrt & besvärligt med kopplingar och knep & knåp.
Återgå till Medlemspresentation
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster