Enligt vad som sades så ska fästena vara tillverkade för att få lastaren så nära traktorn som möjligt, vilket innebär demontering av frontviktsbryggan.
Sedan vad som är rätt läge på fästena är ju oklart då bulthålen bak eller fram döljs beroende på om styrtappen sätts i sitt hål eller inte.
Medföljande skruvar till de bakre hålen i fästena (
vagnsbult heter de väl om de har en fyrkantig form under en kullrig skalle? ) stämmer till antalet hål, +1 extra. Så utifrån det antar jag att lastaren ska sättas så långt bak som möjligt
Måttade lite snabbt med tumstocken och tror måtten för frigång mellan
lastare och framlyktor stämde rätt bra med fästena längst bak.
Vilket då medför att styrtappen och de främre skruvhålen inte linjerar med traktorns hålbilder.
Sedan då traktorn är 2wd är väl Max belastning på framaxeln lägre gissar jag? Därav lämpligare att placera lastaren längre bak?
Tittade ju på en annan likvärdig 4x4 JD med långt framskjuten lastare, och den var ju som en atlantångare att köra med usel sikt över skopan.
Så jag tror det kommer kännas bättre med en kompaktare lösning driv, sikt och manövreringsmässigt.
MiM kallade ju JD för John Slir i ett inlägg, och med bara 2WD blir det nog det utan 4Ton i lyftarmarna bak med en framskjuten lastare
( tanken är att köpa en bakvikt i.a.f, alt, ett hydr, snöblad )