Frihjulskopplingen som sitter ihop med drevet får inte doppas i lösningsmedel, annars går det bra att tvätta allt i t ex diesel eller bensin (bensin är att föredra i synnerhet nära kol och kollektor eftersom det inte blir lika mycket oljig hinna kvar efter den som efter diesel).
Ta loss drevet från axeln så du kan rengöra splinesen och smörja in dem efteråt - låsringen längst ut i
axeländen ska tryckas in mot drevet (t ex med lämplig
hylsa och ett lagom hammarslag), böj sedan ut ståltrådslåsringen innanför och ta bort alltsammans. Putsa bort ev grader i kanten av låsringsspåret innan du tar bort drevet, så att inte de skrapar sönder lagerbussningen.
Alla självsmörjande lagerbussningar (lagringarna i båda ändar av startmotorn, i mellanväggen och i drevet) bör borstas ur med t ex bensin och tandborste, lägg sedan delarna i blöt i varm
olja så kan smuts som har sugits upp i porerna tryckas ut och ersättas med oljan. Låt dem ligga kvar i oljebadet tills det har kallnat.
Om någon
bussning verkar onormalt glapp, tveka inte att byta dem. De kostar bara någon tia som reservdel. Det brukar vara samma
diameter i båda ändar av axeln, så en axelända kan användas för att prova bägge bussningarna. Oftast brukar bussningen i drivänden vara mer sliten.