Gjorde en PDF-fil av Excel-filen
http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?p=94982#94982
Jämför man en L50 A-E med t.ex. Ljungby L9 och JCB 416s så, tycker jag vid provkörning att L50 är seg som ett tuggummi jämfört med L9an och 416s
Victor.söderlind skrev:Tomasb skrev:Victor.söderlind skrev: Ifrågasätt inte min teknik.
Jo det tror jag att jag måste
I min värld bryter man inte i materialet i skopan utan man "sveper" i det.
Rätt kört vid lastning från upplag så anser jag att man ej behöver belasta bryten speciellt mycket alls. Men det kanske inte var från upplag (e.Dyl.) du menade?
Nej, du behöver inte ifrågasätta min teknik
Det är precis vad jag menar med att bryta. Det är är ju inte som att jag planar in skopan i högen tills det tar stopp och försöker bryta upp. Bryttekniken handlar om att plana in med rak maskin, höja och "bryta" tilten bakåt för att hela tiden ha grepp på framdäcken för att få kraften framåt, in i materialet. Konstigt isåfall att det fungerar hur bra som helst med en nyare starkare jcb.
Den jag kör idag är helt enkelt för trött.
Återgå till Hjullastare/minilastare
Användare som besöker denna kategori: FMR och 4 gäster