Det går fortfarande inte att ladda upp bilder med iPad/iPhone och Safari. Tröttnade på att försöka så jag laddade upp dem med datorn och Chrome.
Tack igen TD!!
Jag använde inställningen som innan, dvs. position 4 enligt tabellen. Motorn svarar bättre på gasen nu och tomgången är justerad. Likaså justerade jag länkaget så att både hand- och fotgas kan ge fullt
varvtal (2600 v/min), Att den var lite seg tidigare kanske kan bero på att den lilla plungen (pos 7 i andra bilden), under förfiltret i pumpen kärvade en aning. Likaså reglerarmen "throttle
shaft". Viktigaste kanske ändå var att få rent?
Luftskruv av bly. Skruvade senare i skruven utan säte som det tidigare satt.
Monterat och klart. Ställskruvarna var lite kassa, men jag hade inga nya med rätt
gänga. Gängade upp till M5 då original var bara något mindre med nästintill identisk stigning som M5.
Enligt vhb och parts
list skall det vara en vätskeavskiljare mellan tank och pump. Här satt det ett 296 filter. Tur det kanske, med tanke på hur det såg ut! Det stora glasfiltret byttes också, även det välbehövligt.
Skvallerröret på kylaren hade någon klåpare försökt limma dit med något
svart gummiklet. Röret var nästan avskavt i kröken, men lite
silverlod fixade det. Sedan tennlödde jag fast röret. Bytte också kylarvätska.
Lite shopping:
Arbetsbelysning fram och bak samt fräscha H4. Passade på att skaffa backlampa till Hilux också.
Jag gör ständiga framsteg med elen. Alla lampor funkar, inklusive
blinkers och
bromsljus. Men tutan har svimmat.
Fortsättning följer....