Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

John Deere 1640, diverse fix och frågor

302 inlägg • Sida 21 av 21
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

PeterR (trådstartaren)

#301 » 21:10:42, 23-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nja. Oljenivån ökade igen, men stannade strax över fullt. Tror att det kan vara knas med kolvringar/foder, eller topplock. Möjligen topplockspackning.
Användarvisningsbild
PeterR
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:13:38, 30-03-2014
Ort: Västerljung, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 1640 med Quicke Q930, Cormach SC-2, Modig 190HF, Arboga U2508, Arctic Cat 400 ATV



PeterR (trådstartaren)

#302 » 00:28:55, 03-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vattenpumpen gav upp i slutet på förra veckan. Ny pump kom idag så det var bara att börja. Det snöar för fullt också, så lite stressigt är det. Skönt att få låna grannens garage istället för att hållas i Blå Hallen.
Trodde nog att jag gjort bort mig då jag beställde pump utan remskiva, men det gick fint med lite värme och en press.

Bild
Bild

9 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
PeterR
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:13:38, 30-03-2014
Ort: Västerljung, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: John Deere 1640 med Quicke Q930, Cormach SC-2, Modig 190HF, Arboga U2508, Arctic Cat 400 ATV


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se