Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexMaskinforumÖvriga entreprenadmaskiner

Jag vill ha den här...!!!

39 inlägg • Sida 3 av 3
Här finns alla övriga entreprenadmaskiner

bonnen513

17:59:55, 25-08-2016

Tjocksmocksjocke skrev:Leif, ribban är satt nu på det här forumet. Du vet, du skall köra den hem. Ta med termos o en kamrat :)


vi får hoppas nån seriösare köper den och inte slaktar den. Det finns ju en del här inne med domedagsfunderingar, detta kanske vore nåt att ha på den yttersta dagen

1 person gillar det här inlägget.



peter.i.lekhyttan

18:13:14, 25-08-2016

enok75 skrev:
peter.i.lekhyttan skrev:gör som jag.....grunda lite med att du ev tänker köpa en liten maskin. Sedan handlade jag , hämtade den när hon jobbade och parkerade framför vårt villagarage. Sedan åkte jag till jobbet,jag jobbade kväll,så hon hann lugna ned sig lite. Men hon härsknade till lite när jag nån dag senare sa att måsarna skitit på skärmen ......och tillade nejvisst.. det var ju din bil som stod där. Hon hade en vit Daihatsu charade,en liten trecylindrig sak. Mitt lilla impulsinköp.....jo, en Volvo Armstarke brädgårdstruck på 12 ton.....i byn sedemera kallad Lillebror av nån andledning.....Damen i fråga har i några år varit mitt ex........ :vissla:


Bilder vi vill se :lmao:


Bild

Bilder på x:et hoppar vi över, annars tror jag hon står bakom sin lilla vita bil.. ...men hittade en på mitt fynd.. :grin:

8 personer gillar det här inlägget.

bonnen513

18:20:22, 25-08-2016

nu är nog både jag o Enok nöjda

LeifAndersson

18:34:22, 25-08-2016

Den där trucken är ju så otroligt ful, så den får ju en omotståndlig charm av det! :thumme:
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

2 personer gillar det här inlägget.

PeterR

18:58:20, 25-08-2016

Ja, en sån borde sannerligen pryda sin plats på varje villatomt! Hur klarar man sig utan?
/Peter R

1 person gillar det här inlägget.

peter.i.lekhyttan

19:22:21, 25-08-2016

LeifAndersson skrev:Den där trucken är ju så otroligt ful, så den får ju en omotståndlig charm av det! :thumme:


Som en del kvinnor kanske ? denna hade dessutom en ljuvlig stämma och var mjuk i gången, men något vinglig på vägen :mrgreen:...........jaa....trucken alltså... :skratta3:

8 personer gillar det här inlägget.

Tjocksmocksjocke

10:57:05, 31-08-2016

41500 blev det tydligen. Någon är lycklig nu :)
Hur kan vägen vara så här dålig? Den var ju utmärkt på kartan...

1 person gillar det här inlägget.

LeifAndersson

12:22:25, 31-08-2016

Jag backade på den där! En bekant var med och bjöd så då går man inte in i en budgivning, och den hamnade också nära smärtgränsen så det är inget att sörja. Köpte en oerhört risig 4200 mer lokalt i stället och den är mer lätthanterad.
Nu vet jag inte vem som fick "åbäket" men det är risk att den får dela bil söderut tillsammans med den trötta 4200:an!
4200:an är i vart fall omsåld på plats när jag inte orkar med en sådan rishög som den var, men den var ju billig men då finns det de som är bättre att ta hand om sådant slutgiltigt så att säga. :thumme:
Eller omsåld, den är bytt mot en traktor som jag behöver valda delar från i verksamheten! Och det blev lite redskap över, så det är väl där "vinsten" ligger på kort sikt.
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

2 personer gillar det här inlägget.

HansKn

11:42:43, 27-12-2019

Ingen truck men nu finns iallafall Armstarke-skylten som sitter på den ute på tradera:
http://www.tradera.com/item/2935/379511716/armstarke-stor-metallskylt