Jag är mycket nöjd med avgasröret, tralala
hade jag tänkt polering ifrån början hade jag dock svetsat det under lite större omsorg
Lite av lastaren, bonden byggde om den till
stora BM strax innan styrningen lade av, tacksamt
Svarvar en 1:5
kona, mätte på aluminiumdelen tyvärr vilken hade 16 hål, stålkopplingen hade 20 förborrat så konan blir lite kort och jag fick ta ned en bit av kopplingens längd
Konan visade sig vid en liten karborundumtest bli alldeles utmärkt, toppsliden på svarven är ganska kass, så det är sällan det blir ett bra skär. Dock automatstål så det svarvar sig nästan själv.
Använder kompressorns
vevaxel och kör med dubb för att få någon form av rundgång för packboxytan.
Visste att jag hade en passande fläns någonstans, men den hade visst gömt sig i en plattstålsbit dagen till ära, men jag fick ut den till slut.
Kompressorflänsen är osymmetrisk, inte mycket, men det var tur att jag kollade det.. Fick åka & handla mig en slemplatta för att komma åt lite mallpapp, nytta med nöje
Planing, justering för kompressorns
styrning, och svarvning av p-boxläget.
M8 får duga för att hålla adaptern, då går det bra att vinkla in en av skruvarna som är svår att få dit annars.
Pinnskruv hade varit elegant, men sparar dom tills de behövs istället.
Blev ganska schysst med flänsen & klokopplingen. P-box från någon
kamaxel eller liknande tillämpning, vitonmaterial och den enda p-box jag hade liggandes för reversibel drift. Övriga med passande dimension hade oljereturspåren åt fel håll
Lite "quick and dirty" grovsmide av kombinerad oljeretur och
fäste. Finjustering av flänsen för oljefilterhusets
mutter, kompressorn hamnar ju lite längre framåt med mindre klokoppling än standard normal.
Hade vad jag trodde en likadan motor som användes som mall, men den var
röd, och hade inte samma serienummer
Ungefär såhär hade jag tänkt mig.
Clayton Dewandre, daterad -85.
Tyvärr visade sig Mr Murphy, och han sög den till roten med besked minsann :mrgreen;, TOKFIASKO är en mild beskrivning.. Har nog bytt och meckat ett tiotal 6.354:or i
kompressorärenden under åren, men aldrig reflekterat över att vakuumpump/kompressorfästet finns med två olika höjder. Dock passar det i övrigt, så jag bygger mig en ny fot till min gula motor. Behåller den gamla ifall Dronningborgmotorn behöver en kompressor en vacker dag.
Funkar det inte så finns det ju möjlighet att koppla in sig på vevhusventilationen, där borde det finnas
tryck så det räcker åt bromsarna