Nu fick jag in några bilder, kommer mer längre fram.... glömde o skriva att jag bytte sida på slutväxlarna med trumpeterna på T25an, på så vis fick jag fram drivhjulen 39 cm, vilket gör att näsan blir mycket kort. Dessutom blev det bra balans, jag kunde lyfta traktorn förhand i rampiporna som en skottkärra, den var ca 80kg framtung bara, innan jag koppla ihop midjan. Sen tillkommer vikten av bränsletank/hydraultank som ryms under original tankplåten. Dieseltank där huvudtanken var för, o
hydraultank där reservtankens
lock stack upp tidigare, så det kommer se helt original ut från volvo. Jag använder dock grill, tankhållare o huvplåtar från en gammal T32 jag skrota ner för några år sen. Den huv/grillen blir lite bredare o högre, så jag får plats med tankarna under huven samt även batteriet, som får plats över vw dieselns
ventilkåpa. En rolig lösning med
matarpump jag kom på, då vw dieseln har elektrisk matarpump, var att ta bensinpumpen från en vw 1,6 bensin o montera på dieselns
motorblock,
det är samma block. Axeln som
driver oljepumpen på dieseln är samma som bensinaren, fanns nock på axeln bakom luckan. Dock var pumpens
hävarm lite för lång på den pumpen jag köpte på autodock, så jag kapade av den ca 1cm, o då funkade det galant. Jag hatar allt med el o datorer, ju mer mekaniskt desto bättre.... kommer som sagt mer bilder o beskrivningar av bygget, en av bilderna ser ni min hemmagjorda
lamell. Enkelt men funktionsmässigt....