torbjorn_forsman skrev:Originalamperemätaren är ju ett vridjärnsinstrument, de är mycket mer tåliga mot överströmmar mm än vad ett vridspoleinstrument som det från Amazon är.
Vad är det som händer med originalinstrumenten när de går sönder? Kollat om det går att reparera? Jag skulle kunna tänka mig att det rör sig om att spolen går varm och plastbobinen mjuknar och tappar formen, så någon rörlig del fastnar.
A further advantage of the cellulose fibre is that it is covered with fine hairlike fibrils, which retain the dust cake, once it is formed. As the dust cake builds up, oil is drawn from the fibre. which acts as a reservoir, so that the cake is firmly bonded with viscous oil and is held in place, no surplus -dust being drawn into the engine. • The filter element is cleaned in the usual way and replacement cartridges are obtainable at low cost.
dengamlegeten skrev:Detta är stansat i plåt på sidan av motorn:
Air Compressor
Type: NT-7 Factory nr: 37187
Max pressure: 8kg/cm2 r/m 1450
Keep control of the level of the lubrication oil
Lubricating oil SAE10
Atlas Diesel Stockholm, Sweden
Manufactured by Eccoverken, Skara
…..
torbjorn_forsman skrev:Originalamperemätaren är ju ett vridjärnsinstrument, de är mycket mer tåliga mot överströmmar mm än vad ett vridspoleinstrument som det från Amazon är.
Vad är det som händer med originalinstrumenten när de går sönder? Kollat om det går att reparera? Jag skulle kunna tänka mig att det rör sig om att spolen går varm och plastbobinen mjuknar och tappar formen, så någon rörlig del fastnar.
Återgå till Projekt/renovering/restaurering
Användare som besöker denna kategori: hossab och 8 gäster