Fräste 2 st parallella spår i några rostfria rondeller, 3 mm slitsfräs och delningsapparat. . Fräsa ett spår, rotera 180 grader och fräsa nästa... Synd bara att jag inte centrerade delningsapparaten ordentligt så alla fick samma fel....
LeifAndersson skrev:Tog hand om en Umekärra med ståltorsionsfjädring där en fjäder satt stumt i morse, nu efter fyra timmar så funkar den igen! Ståltorsionsfjädring är en ren katastrof för den som inte smörjer och underhåller den, tur att tre fjädringar rörde sig och kom undan med en riktig uppsmörjning bara. Pendelfunktionen är bara att glömma den sitter för evigt, men med fungerande fjädring så är det ok. i besiktningen, men synd att betala stora pengar för en pendelboggi och låta den rosta fast! Illa nog med fyra verkstadstimmar för att få fjädring på alla hjul!
Anade att det var en tuff uppgift när jag ställde in vagnen och hissade upp den i går kväll, när det var tydligt att någon redan försökt lossa fjädringen genom att försöka trycka i fett och bryta med våld!
Men efter ett par uppvärmningar så rörde svängarmen sig lite, med nya smörkoppar monterade så gick det att trycka i lite fett. Efter att upprepat med några värmningar, avkylningar och sedan smörjning några gånger så började det att röra sig fast under protest. Men skam den som ger sig, efter ett antal resor med värme och smörjning så blev funktionen i det närmsta helt normal. Nu får kunden lasta häst och ut och köra lite så blir det där perfekt. Ytterligare en arbetsseger över en vagnj**el!
BM 4 ever skrev:Va ska du med dom där konstiga brickorna till? Ser ut som locken till en myntautomat eller nåt , men då borde du nöjt dej med en springa
PeterR skrev:Vilken kulör skall den få?
Återgå till Projekt/renovering/restaurering
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster